Sobotę dwudziestego szóstego
stycznia miałam okazję spędzić na emocjonującej konferencji poświęconej sztuce
organizowania wielkich event’ów. Wydarzenie prowadzone było przez ambitny
zespół młodych ludzi InsightGroup we współpracy z 04 Coworking oraz Olivia
Business Centre. Prelegentką opowiadającą o kulisach swojej pracy była Patrycja
Zacharzewska z fundacji infoShare – organizacji zajmującej się skrupulatnym
planowaniem i przygotowywaniem największej konferencji technologicznej w
Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa infoShare ma już na swoim koncie 5 udanych
międzynarodowych konferencji oraz szereg mniejszych projektów, przykuwających
uwagę najznamienitszych speakerów i tech specjalistów z całego świata.
Interesującym faktem jest to, że
wiek oraz doświadczenie zawodowe przybyłych gości były niesamowicie różnorodne.
Od zaciekawionych światem biznesu studentów i uczniów liceów po doświadczonych
managerów i pracowników najróżniejszych branży telekomunikacyjnych. Jedni
przyszli poszerzyć swoją wiedzę o coraz to nowsze ciekawostki, inni zaś postanowili
nauczyć się wszystkiego od zera. Zdecydowanie należałam do tej drugiej grupy
odbiorców na sali.
Choć bilety były darmowe,
dokładnie je sprawdzano – nie było więc sytuacji wejścia bez kolejki czy
ominięcia procesu rejestracji. Co ciekawe, choć zwykle w przypadku wprowadzenia
darmowych wejściówek frekwencja szacowana jest na 40-60%, w przypadku
wydarzenia InsightGroup sala zapełniła się niemal od razu. Trafiona w
dziesiątkę tematyka spotkania oraz charyzmatyczna prelegentka jak widać
skutecznie zmotywowały większość zapisanych do ostatecznego pojawienia się na
Stadionie Energa i niezmarnowania tak niezwykłej szansy na rozwój.
Mi, jako osobie raczej zielonej,
merytoryka wydarzenia naprawdę przypadła do gustu oraz wniosła wiele interesujących
informacji do standardowego planu działania. Wbrew pozorom biznesowy słowniczek
Event Plannerów uatrakcyjniony jest o większą ilość zwrotów i określeń niż
tradycyjny „backstage” czy „venue”, które znamy wszyscy… Aby skuteczniej te
definicje przekazać, prelekcja wzbogacona była o ćwiczenia praktyczne oraz
aktywności zachęcające uczestników do udzielania się i otwartego wyrażania
swojego zdania. Nie obyło się więc bez wodospadu pytań, analizujących temat z niemal każdej możliwej strony. Ponadto przedstawiona została ramowa wersja
oficjalnego maila, który najskuteczniej przyciąga zarówno duże gwiazdy, jak i kapryśnych
specjalistów nielubiących zbyt wiele czytać. Zamysł maila rzeczowo ustala
najbardziej przyjemną dla oka kolejność oraz logiczny zakres oczekiwań
potencjalnego gościa.
Do innych nowinek jakie wniosło
wydarzenie zalicza się również fakt, że w świecie biznesu głównym źródłem
informacji o sukcesach i zasięgach nie jest atrakcyjny profil na Facebooku, a Twitter
i LinkedIn. Fanpage na Facebooku uznawany jest raczej za prywatną stronę
ułatwiającą kontakt z fanami i bliskimi, a to właśnie Twitter i LinkedIn
weryfikują właściwą wartość merytoryczną i sieć kontaktów zaproszonego profesjonalisty.
Dodatkowo przedstawiony został zarys aktywności napędzających promocję i
sprzedaż wydarzenia oraz czynniki determinujące większy lub mniejszy budżet,
skalę, efektowność i ostateczny sukces. Warto także pamiętać o
spersonalizowanej agendzie dla każdego typu gości i występujących, uwzględniając
wszystkie najważniejsze punkty programu i interakcje (zejście ze sceny,
rozdanie podziękowań itp.) jakie mogą zaburzyć zakładany czas i harmonogram.
Wydarzenie zakończyło się
ekscytującym quizem Kahoot oraz podsumowaniem przyswojonej wiedzy. W ramach
zachęty do podejmowania własnych inicjatyw, prelegentka opowiedziała o swoich
początkach w branży oraz w jaki sposób dostała obecną pracę. Zachęciła także do
brania udziału w wolontariatach, które owocnie urozmaicają nasze CV i otwierają bramy do poszerzenia swoich kompetencji czy poznawania wielu ciekawych
osobistości (które w przyszłości mogą się nami realnie zainteresować).
Wydarzenie oceniam zdecydowanie
na plus, a zdobyte wiadomości na pewno wykorzystam w praktyce. Może nie na tak
szeroką skalę jak konferencja infoShare, ale nawet w najdrobniejszych kwestiach
zawsze warto krok po kroku ożywiać swoje starania i próbować czegoś nowego.
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł i chciałbyś na bieżąco śledzić nowe relacje z artystycznych wydarzeń w Trójmieście - zachęcam do polubienia mojej strony na Facebooku. :-)
Źródło grafik: https://link.do/DATAV
Komentarze
Prześlij komentarz
Co o tym sądzisz ? :)